Hoppa till huvudinnehåll

Första träffen i Affärsystem/MPS

Torsdagens två grupper fördelat på för och eftermiddag med nio deltagande företag var vårt första fysiska event på flera månader. 

Träffens tema var : Har ni koll på era kostnader?

 

  • Hur vet jag att jag gör en bra affär?
  • Timkostnader i produktionsgrupper – Hur fastställs de?
  • Påslag? – Hur många procent MO-påslag, etc ska vi ha?
  • Priser: inköpspris, standardpris, självkostnadspris och försäljningspris
  • Produktionsgrupper: Hur kan jag jobba med olika timkostnader utifrån olika förutsättningar, oftast bemanning?
  • Försäljningspris – Hur sätts det för att uppnå önskad lönsamhet?

               

     
    Följt av coachning på företaget med inblick i deras system kring parametersättning och vad som skapar priserna i Monitor.

    läs mer om serien på här


    MITC kommer även framöver fortsätta med våra digitala event och workshops när det är möjligt.

    Vid fysiska möten följer vi folkhälsomyndighetens råd.

    Swedish